6.3.2017

Viikon liikkumiset raskauden puolivälissä

Paksuuntumisen puolen välin krouvi on saavutettu ja olo alkaa pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että kehossani on myös joku toinen. Maha tuntuu kasvaneen viimeisen viikon aikana hurjasti ja myös paino on noussut ihan reippaasti. Ajattelin kirjata ylös omia liikkumisiani kuluneelta viikolta ja mikäli innostun, niin myös raskauden edetessä. Hauska seurata, miten tämä kasvava maha vaikuttaa liikkumiseen.

Maanantaina kävin koirien kanssa 8 km vetolenkin. Lenkki oli mun osalta lähinnä jalaksilla ja jarrulla seisoskelua mutta sainpahan raitista ilmaa. Lenkin jälkeen tein vielä 15 minuutin joogan Yogaiasta. Gentle flow oli hyvä ohjelma, sillä se ei sisältänyt lankutuksia, jotka ei tunnu enää kivoilta.
Myös koirat oisivat halunneet joogata

Tiistaiaamuna ähisin 50 minuuttia salilla. Kasvava uloke ja nouseva paino alkavat vaikuttaa: varsinkin laatikolle askeltaessa lisäpainon huomaa: jalat vetää hapoille ja hengästyttää tavallista helpommin. Muuten salilla keskityin pääasiassa yläkroppaan. Töiden jälkeen käytiin koirien kanssa vajaan 6 km vetolenkki ja tällä kertaa pääsin vähän myös potkuttelemaan, kun ura oli paikotellen pehmeä. Ennen iltapalaa vielä puolen tunnin jooga koirien kanssa.
Kolme alaspäin katsovaa koiraa

Keskiviikko alkoi puolen tunnin kävelyllä koirien kanssa. Vaikka ulos raahautuminen heti heräämisen jälkeen tuntuu vaikialta, olo on aina pirteä lyhyenkin aamureippailun jälkeen. Iltapäivällä tein puolen tunnin kehonpainotreenin kotona.

Torstaina kerkesin ainoastaan puolen tunnin kävelylle koirien kanssa. Lenkki sujui hienosti, sillä Sikukin malttoi pitkästä aikaa ottaa kontaktia ja koirat kävelivät rinnalla kuin oisivat hyvinkin koulutettuja.

Perjantaina käveltiin taas koirien kanssa puolen tunnin aamulenkki kauniissa pakkassäässä ja iltapäivällä tein puolen tunnin kehonpainotreenin keskittyen jalkoihin ja selkään.

Viikonloppu aloitettiin ihanalla hiihtolenkillä miehen kanssa. Vasta voidelluilla suksilla ja hyväkuntoisella ladulla hiihtäminen oli nautinto. Tunnissa hiihdeltiin kevyesti reilu 10 km. Iltapäivällä seikkailin kicksparkilla koirien kanssa uusilla "urilla" eli koirien vetämisestä huolimatta jouduin itsekin potkuttelemaan välillä umpihangessa.

Sunnuntaina käytin koirat puolen tunnin kävelyllä heti aamusta ja loppupäivä kului talkoissa veljen raksalla. Mun nakiksi napsahti listojen maalaus. Kevyttä hommaa mutta illalla tiesi olleensa jalkojen päällä koko päivän.

Mulla on tavoitteena liikkua raskausaikana mahdollisimman monipuolisesti ja se kyllä onnistui tällä viikolla. Erityisen iloinen oon siitä, että oon saanut itseäni niskasta kiinni viime aikoina ja tehnyt kotona sekä joogaa että kehonpainotreenejä. Ennen mielsin nämä lyhyet kotireenit jotenkin turhiksi mutta nyt aattelen, että parempi tottua jumppailemaan silloin, kun on sopiva sauma. Tämä viikko oli siitä erikoinen, että en käyttänyt koiria yhtään pidemmällä kävelylenkillä. Yleensä mies hoitaa aamun lyhyet lenkitykset ja mä illalla pidemmät eli kävelyä kertyi normaalia vähemmän.

Viikko 9 liikkumiset (pois lukien vetolenkit koirien kanssa)
Jooga: 2 kertaa, 45 min
Sali: 1 kerta, 50 min
Kävely: 2 h, 9 km
Kehonpainotreeni: 2 kertaa, 1 h
Hiihto: 1 h, 10 km

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti